TEATR "BAJ POMORSKI"
UL. PIERNIKARSKA 9, 87-100 TORUŃ
SEKRETARIAT: +48 56 652 24 24 FAX 56 652 27 17
SEKRETARIAT@BAJPOMORSKI.ART.PL
DZIAŁ ORGANIZACJI WIDOWISK
56 652 20 29, WEW. 35, 36, 54;
ORGANIZACJA @BAJPOMORSKI.ART.PL Nr. konta bankowego (bilety) 23116022020000000061721102
XVII Konkurs Interpretacji Teatralnej dla Dzieci i Młodzieży – Kategoria IV – Werdykt
XVII Konkurs Interpretacji Teatralnej dla Dzieci i Młodzieży – Kategoria IV – Werdykt
Jury w składzie:
- Zbigniew Lisowski – reżyser, dyrektor Teatru „Baj Pomorski” w Toruniu, przewodniczący jury
- Szymon Spichalski – Główny specjalista ds. kultury, manager Teatru, archiwista
- Bartosz Adamski – kierownik literacki Teatru
postanowiło przyznać następujące narody i wyróżnienia:
Wyróżnienie dla:
Martyny Właśniewskiej
Uzasadnienie: za zrozumienie tekstu, świadome ogranie dekoracji i stworzenie dwóch wyrazistych klimatów.
Wyróżnienie dla:
Stanisława Sztachelskiego
Uzasadnienie: za wyrazistą, przekonującą postać i siłę młodzieńczego buntu oraz scenicznej energii.
Wyróżnienie dla:
Izabeli Różańskiej
Uzasadnienie: za ukazanie wrażliwości dojrzewającej nastolatki, świadome użycie kostiumu oraz rekwizytu, i nawiązanie kontaktu z widzem.
TRZECIA NAGRODA EQ AUEQO
DLA:
1) ŁUKASZA DYNGOSZA
UZASADNIENIE: za dobranie tekstu adekwatnie do wieku, dystans do postaci, swobodne operowanie przyjętą formą.
2) MATYLDY POKRZYWKI
UZASADNIENIE: za bezpośredniość, złapanie kontaktu z widzem, świetne ogranie rekwizytu, bardzo dobre operowanie pauzę sceniczną i gradację.
DRUGA NAGRODA
DLA:
ZOFII PRUS
UZASADNIENIE: za znakomite wyczucie i wykonanie trudnej poezji, delikatność i subtelność, świadome ogranie rekwizytu stwarzającego charakter i pozostałe postaci.
PIERWSZA NAGRODA
DLA:
POLI SZYPURY
UZASADNIENIE: za stworzenie pełnokrwistego mini-spektaklu, który wręcz prosi się o rozwiniecie. Aktorka nie boi się zbrzydzić, co więcej zmienić płci w sposób tak wiarygodny że „odjęło nam mowę”. Świetne wyczucie przestrzeni i różnicowanie tempa, świetna świadomość ciała, pozbawiona nadruchliwości, niepotrzebnych gestów, oszczędna, a przy tym bardzo wyrazista i ekspresyjna. Interpretacja bez zarzutu, doskonale oddająca temat, charakter granych postaci oraz charakter tekstu. Bardzo dobre skupienie na roli (aktorka, pomimo reakcji widzów, ani razu nie „zgotowała się” i nie wypadła z roli)
Podsumowanie: prosimy o zdawanie do szkoły teatralnej.
PODSUMOWANIE:
Jury uprasza, aby w występach:
– eliminować nadmierną ekspresję w ruchu i mimice
– zwrócić uwagę na konieczność nawiązywania kontaktu z widzem
–położyć nacisk na usuwanie w interpretacji zaśpiewów i zbitek językowych
– skupić się na analizie tekstu i jego znaczeniu
– czasem prościej, znaczy lepiej!