TEATR "BAJ POMORSKI"
UL. PIERNIKARSKA 9, 87-100 TORUŃ
SEKRETARIAT: +48 56 652 24 24 FAX 56 652 27 17
SEKRETARIAT@BAJPOMORSKI.ART.PL
DZIAŁ ORGANIZACJI WIDOWISK
56 652 20 29, WEW. 35, 36, 54;
ORGANIZACJA @BAJPOMORSKI.ART.PL Nr. konta bankowego (bilety) 23116022020000000061721102
Spektakle
Spektakle dla młodzieży i dorosłych
'BARBARA KRAFFTÓWNA W KRAINIE CZARÓW. Ikona, która jest kochaną'. Monolog Remigiusza Grzeli
Barbara Krafftówna była jedną z najważniejszych aktorek polskiego teatru, estrady, telewizji i kina XX wieku. Na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni we wrześniu 2021 r. świętowała 75-lecie pracy artystycznej.
Agnieszka Przepiórska – W MAJU SIĘ NIE UMIERA. Historia Barbary Sadowskiej
Urodzona w Paryżu Barbara Sadowska do Polski przyjechała po wojnie. Mieszkała najpierw w Sopocie, a później w Warszawie, gdzie ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych. W 1963 roku wyszła za mąż za inżyniera, Leopolda Przemyka. Zadebiutowała w 1957 roku w prasie wierszem Matka w tygodniku „Nowa Kultura”.
Anna Seniuk – Księga ziół i nie tylko
Spektakl jest własną inicjatywą aktorki i w pełni autorską wypowiedzią sceniczną. Swoistą wiwisekcją własnej drogi artystycznej i doświadczeń życiowych. Aktorka zabiera publiczność w teatralną i poetycką podróż, prowadząc ją z właściwą sobie inteligencją, dowcipem i wdziękiem.
Baron Münchhausen. Odsłona druga
Szelachowski proponuje widzom teatr, w którym mieszają się gatunki teatralne, gdzie aktorzy mierzą się ze zmiennością form gry – jest tu i próba czytana, i scenka rodzajowa, tyrada i śpiewogra, kabaret i chór. A wszystko po to, aby z humorem rozprawić się ze zdrowym rozsądkiem i z dystansu do samych siebie nabrać odrobinę optymizmu życiowego.
Brygada Misiek
Brygada Misiek to grane na żywo hity rockowe lat 80., kawałek historii Polski opowiedziany z perspektywy zabawek i przedmiotów codziennego użytku, nie do końca sentymentalna podróż w przeszłość, radiowa Trójka i koncert zagrany dla samej brytyjskiej królowej.
Damian Droszcz – Ściana
Brudna ściana z dziecięcymi bazgrołami, koci żwirek i folia malarska.
Staszek, malarz pokojowy, odwiedza często takie pomieszczenia i przywraca im dawny blask. Podczas remontu lubi sobie pogadać.
Dorota Landowska – STRYJEŃSKA. Let’s Dance, Zofia!
STRYJEŃSKA. Let’s dance, Zofia! to monodram w wykonaniu Doroty Landowskiej, w którym Zofia Stryjeńska opowiada o swoim życiu. Spektakl stworzony został przez zespół międzynarodowych artystów i jest podróżą teatralną, dokumentalno-filmową oraz muzyczną. Zdjęcia zostały nakręcone w miejscach, z którymi związana była Stryjeńska – w Monachium, Paryżu i Genewie.
dr hab. Artur Duda, prof. UMK – 'Fredro w teatrze toruńskim. Refleksje'
Wykład będzie poświęcony refleksjom na temat roli utworów Aleksandra Fredry w historii teatru w Toruniu, a także znaczeniu klasyki dla teatru współczesnego.
Jowita Budnik - Rachela Auerbach, pisma z Getta Warszawskiego
Monodram jest spektaklem wyjątkowym w treści i formie. Wstrząsające zapiski Racheli Auerbach, która przez długi czas prowadziła kuchnię przy ul. Leszno 40 w Warszawie, są świadectwem ludzkich tragedii, tym bardziej okrutnych, że stały się powszedniością.
Julia Wyszyńska – Fizyka kwantowa. Czyli rozmowy nigdy nieprzeprowadzone
Ośmioletni Julek zaprasza Widza do swojego niezwykłego świata, gdzie wszystko jest możliwe. Gdzie niczego ani nikogo się nie boi, nie wstydzi, nie czuje żadnych ograniczeń, nie wie co to kompleksy, widzi Duchy, rozmawia z Roślinami, a MTV kreuje Jego rzeczywistość.
Karolina Miłkowska-Prorok – Nadbagaż
Bohaterka monodramu po 30 latach wraca do Polski, skąd wyjechała jako małe dziecko. Udowadnia nam, że każdy z nas codziennie dźwiga jakiś nadbagaż – doświadczeń, przeżyć i marzeń.
Kinga Kowalska – Raz dokoła. Kobiety Wesela
Monodram na podstawie Wesela Stanisława Wyspiańskiego powstał w wyniku twórczych i naukowych poszukiwań zgłębiających wymowę sceniczną; spektakl stanowił podstawę pracy doktorskiej zrealizowanej przez Kingę Kowalską w Akademii Teatralnej w Warszawie pod opieką artystyczną prof. Katarzyny Skarżanki.
Krótki kurs piosenki aktorskiej
Teatr to świątynia sztuki, czy miejsce dla lekkoduchów i błaznów? Kim jest aktor i na czym polega jego sztuka? Co czuje aktor, kiedy staje na scenie?
Makbet
Wielką tragedię Szekspira Lisowski czyta jako studium człowieka zarażonego ambicją i żądzą, który ulega najmroczniejszych podszeptom drzemiącym gdzieś na dnie duszy.
Paulina Stolarczuk – Czechło
Oswajanie śmierci niegdyś było mądrością i siłą wszelakich społeczności.
W ostatnich dziesięcioleciach zmieniło się to ekstremalnie.
Śmierć i starość zniknęły z naszej codzienności.
Ślub
Pierwsza w historii teatru lalek inscenizacja dramatu Witolda Gombrowicza, w plastycznej scenografii i z wykorzystaniem różnorodnych technik lalkowych.
Zagryziakowie
Ostrze satyry obnaża stereotypy rodzinnych relacji, brak komunikacji, powierzchowność zachowań.To przedstawienie jest jak krzywe zwierciadło, pozwala się przejrzeć i pośmiać - również z samego siebie.
Zebranie, czyli przywitajmy ich razem!
Przywitajmy razem delegację zaprzyjaźnionych koleżanek i kolegów, która przybywa do nas z tak daleka! Niech poczują ducha przyjaźni!
Zuzanna Bernat – Jordan
Jordan to prawdziwa historia – relacja współwięźniarki spisana przez dramaturżkę, Annę Reynolds, podczas odsiadywania wyroku oraz Mojrę Buffini, która jako pierwsza zagrała rolę Shirley Jones.